You are here

Z ұрпағын ойлауға және табысқа жетуге қалай үйретуге болады?

Printer-friendly versionPDF version

Forbes, 04.09.2017

А.ж. 2010-шы жылдарда дүниеге келген балалар мектепке барды. Бұл - Z бірінші сандық ұрпақтың ең ортасы. Z ұрпағының өкілдері анағұрлым жылдам қабылдайды, анағұрлым аз есте сақтайды, алайда іздей алады, ақпаратты кішігірім бөліктерге бөле алады, тез үйренеді. Олар визуалдар, жастық беделділерді мойымайды, жеке тұлғалығын сезеді және бар күшімен еркіндікке және "өз жолына" ұмтылады. Заманауи мектептер Z ұрпағының балаларын оқытуға дайын ба?

Google, Facebook және көптеген басқа табысты компаниялар қоршаған ортаның адамдардың шығармашылық әлеуетін және ішкі ынтасын ашуға ықпалын бұрыннан түсінді. Сондықтан заманауи кеңселерде негізгі екпін паблик спейстерге (public space) - мән-мәтін ауысатын жерлерге жасайды, бұнда адамдар танысады, идеялармен алмасады. Пуфиктер, гамактар, үстел хоккей және үстел теннис жалғыз отыратын орын терезе алды тақтайы болып табылатын бос дәліздердің орнын алмастыру керек. Асханада смузи дайындай бастағанда, ал жоғары сынып оқушыларына арналған кофе-поинт пайда болғанда, мектеп Z ұрпағын тарта бастайды. Мектеп вайфайы бар және дене шынықтыру өткізілетін коворкинг ретінде жұмыс істеуі керек.

Z ұрпағының балалары шешімдерді өз бетінше қабылдағысы келеді. Мектептер менторлыққа өту керек, әдістерге, өзара әрекеттесуге, жеке тандауды құрметтеуге үйрету керек. Қызметкерлер жұмыс уақытын жеке жобаларға ресми түрде жұмсай алатын Google-style компаниялардағы ерікті күн ережесі осы тәсілдің мысалы болып отыр. Пайдалы тәжірибелерге коучингті жатқызуға болады. Мұғалімдер топтық коучинг-сессияларды және корпоративтік тренингтерді өткізу тәжірибелерінен көп нәрсе алуы тиіс.   

Кремний алқабында жұмысберушіні тандаған кезде, алғашқы критерий ретінде үміткерлер Glassdoor сервисіне бағдарланады, бұнда ағымдық және бұрынғы қызметкерлердің пікірлері жазылады. Оқушылармен тиімді кері байланыс - бұл мектептегі білім беру жүйесінде жоқ нәрсе. Балалардың өздері не қалап отырғанын білмейді, сондықтан, әдетте, оларды тындау да керек емес деп саналады. Кері байланыс құралдары ретінде анонимді сауалнамаларды, телеграм арналарды, онлайн дауыс беруді, сұхбатты пайдалануға болады. Мектеп, сондай-ақ, барлық әлеуметтік желілерде де белсене жұмыс істейді. 

Оқытудың алғашқы жылдары ағылшын тілін негізгі жұмыс тілі ретінде меңгеруге бағыттау керек. Бүгінгі танда ағылшын тілі мектептерде негізгі құрал ретінде емес,"жанама" ретінде қабылданады. Балаларды өзекті ақпаратты, оны қандай да бір баспа аударғанша, 10 жылға кешіктірмей алу мүмкіндігінен айыруға болмайды.