
ICILS (International Computer and Information Literacy Study)
ICILS – 8-сынып оқушыларының компьютерлік және ақпараттық сауаттылығын бағалайтын әлемдегі алғашқы зерттеу. Зерттеудің мақсаты-оқушылардың IT-құзыреттерінің қалыптасу деңгейін бағалау, бұл сұрақтарға жауап беруге мүмкіндік береді: мектепте білім беру оқушылардың IT-құзыреттерін қалыптастыруға қалай ықпал етеді және балалардың IT-дағдыларының дамуына қандай факторлар әсер етеді.
ICILS зерттеуі толығымен компьютерлік форматта жүргізіледі. Зерттеу аясында оқушылардың компьютерді пайдалану, ақпарат жинау, ақпараттық өнімді құру және сандық байланыс принциптерін түсіну деңгейі бағаланады. ICILS тапсырмалары бес тақырып аясында жасалған, олардың әрқайсысы академиялық, әлеуметтік немесе экологиялық контекстегі әртүрлі аспектілерді қарастырады. Барлық тапсырмалар нақты өмірдегі жағдайларға бағытталған және ғылым (үстел ойындары), әлеуметтік немесе экологиялық сипаттағы (тыныс алу, Қалдықтарды өңдеу) және оқушының әлеуметтік өмірі (музыкалық топ, мектеп сапары) тақырыптарына топтастырылған.
ICILS – тің негізгі қатысушылары-8–сынып оқушылары, егер олардың жасы 13,5-14,5 жасқа сәйкес келсе. Сегізінші сынып оқушыларының орташа жасы 13,5-тен төмен кейбір елдерде 9-сынып мақсатты топқа айналады. Қазақстанда аталған жас санаты-8 сынып оқушылары. Сондай-ақ, зерттеу аясында мұғалімдер мен мектеп директорлары, сондай-ақ білім беру ұйымдарының акт үйлестірушілері сауалнама жүргізеді.
ICILS нәтижелері елдерге kig дағдыларын анықтауға, мектеп ортасы мен оқытудың kig деңгейіне қалай әсер ететінін түсінуге, сондай-ақ осы дағдыларды қалыптастыруға ықпал ететін немесе кедергі келтіретін негізгі факторларды анықтауға мүмкіндік беретін кең мәліметтер жиынтығына қол жеткізуге мүмкіндік береді.
ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЗЕРТТЕУ
2018 жылдың көктемінде 14 елмен қатар Қазақстан алғаш рет компьютерлік және ақпараттық сауаттылықты зерттеудің екінші циклі – ICILS-2018-ге қатысты. Қатысушылар контингенті 3 373 сегізінші сынып оқушыларынан, 2 630 мұғалімнен және елдің барлық өңірлерінен 184 білім беру ұйымдарының 184 директорлары мен АКТ үйлестірушілерінен тұрды. Елімізде акт-сауаттылықты осындай ауқымды бағалау алғаш рет жүргізілді. Нәтижелерді IEA 2019 жылдың 5 қарашасында жариялады.
2021 жылы Қазақстан ICILS-2023 зерттеудің кезекті циклына қатысуға дайындалуда. ICILS–2023 циклінің нәтижелерін оқу жетістіктерін бағалау жөніндегі халықаралық қауымдастық 2024 жылдың желтоқсанында ұсынады.
2021 дайындық жұмыстары
2022 апробациялық зерттеу
2023 негізгі зерттеу
2024 халықаралық есеп
2024 Ұлттық есеп
ICILS – ке қатысу Қазақстанға елішілік және халықаралық контексте 8-сынып оқушыларының компьютерлік және ақпараттық сауаттылық деңгейін тәуелсіз бағалауға мүмкіндік береді. Еліміздің осы бірегей зерттеуге қатысуы IT-білімнің белсенді дамуына ықпал етеді. Бұл ел халқының ақпараттық сауаттылығы деңгейіне мультипликативтік әсерді қамтамасыз етеді.
Жарияланымдар халықаралық есеп ICILS-2018 (IEA)
Қазақстандық балалардың цифрлық өмірге дайындығы: ICILS-2018 нәтижелері
Құпиялылық режимінен шыққан ICILS-2018 тест тапсырмаларының жинағы
Халықаралық салыстырмалы зерттеулер департаменті

Айгуль Байгулова
Бас талдаушы

Жулдыз Балгабаева
Менеджер